Saturday, February 16, 2013

အလကၤာပန္းတုိ႔ လန္းစန္းရာေျမ သို႔ ခ်င္ႏုိင္း-ခ်ီဒါးဘရမ္းဌာေန




           
အလကၤာပန္းတို႔ လန္းစန္းရာေျမဆုိသည္မွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံေတာင္ပုိင္းျဖစ္ပါသည္။ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံေတာင္ပိုင္းမွာ တည္ရွိေသာ Chennai and Chidanbaram ဆုိေသာ တမီးလူမ်ိဳးအမ်ားစု ေနထုိင္ၾကေသာ ဒီေဒသၾကီးမ်ားမွာ အလကၤာပန္းတို႔ လန္းစန္းေနၾကပါသည္။
          အလကၤာပန္းဆိုသည္မွာ သီရိလကၤာတကၠသို္လ္ၾကီးမ်ားမွ မာစတာေအာင္ျမင္ျပီး PhD-ေဒါက္တာတည္းဟူေသာ အဆင့္ျမင့္ဘြဲ႔ဒီဂရီမ်ားကို ခက္ခက္ခဲခဲေလးလာ သင္ယူေနေသာ ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုေဒါက္တာေလာင္းတည္းဟူေသာ PhD ဘြဲ႔ကိုေလ့လာသင္ယူေနၾကေသာ ျမန္မာေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ခက္ခက္ခဲခဲေလလာ သင္ယူေနရေသာ္လည္း ဒီအိႏၵိယေတာင္ပိုင္းမွာရွိေသာ ခ်င္ႏုိင္းနဲ႔ ခ်ီဒန္ဘရမ္ျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးမ်ားမွာ လန္းစန္းေနၾကပါသည္။
          အိႏၵိယမွာ ေဒါက္တာဘြဲ႕ေလ့လာရတာ လြယ္သေယာင္ေယာင္ရွိေသာ္လည္း ေနရာတုိင္း တကၠသိုလ္အသီးသီးတုိင္းမွာ အခက္အခဲကိုယ္စီေတာ့ ရွိေနၾကသည္သာ။ ကိုယ္ေျမ့၊ ကိုယ့္ဌာေနမွ မဟုတ္တာ ဘယ္ေလာက္ပဲလြယ္တယ္ေျပာေျပာ ေျခြးေတြ၊ အားေတြ၊ ေငြေတြ မရင္းပဲေတာ့ ေဒါက္တာတည္းဟူေသာ ဘြ႔ဲဒီဂရီကိုေတာ့ ေအာင္ပန္ဆင္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။
          ဟာသလူရႊင္ေတာ္ေတြ ေျပာသလိုေျပာရအံုးမယ္…စပ္မိစပ္ရာ ဘာညာကြိကဆုိသလိုေပါ့။ ကုိယ့္ေျမ ကိုယ့္ဌာေနမဟုတ္တဲ႔ သူမ်ားျပည္ သူမ်ားဌာေနမွာ ပညာသင္ရတာနဲ႔ ပက္သက္လို႕ နည္းနည္းပါးပါးေပါ့။ ဒီအေၾကာင္းကို ပညာေတာ္သင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ မၾကာမၾကာေျပာမိပါတယ္။ ေလာကယ္ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ ေဖာရိန္းေက်ာင္းသားမ်ားအပိုင္းေပါ့။ အခု လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ျမန္မာေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား B.A, M.A, M.Phil., PhD စေသာ ဘြဲ႔ဒီဂရီမ်ားကို ေလ့လာသင္ယူေနၾကေသာ သီရိလကၤာႏွင့္ အိႏၵိယဆုိပါေတာ့။ ဒီႏိုင္ငံက တကၠသိုလ္ေတြမွာေတာ့ သူတုိ႕ႏုိင္ငံသူ သား ေလာကယ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို အခြင့္ေရးေတြေပး ထားပါတယ္။ တကၠသိုလ္ဖီးေၾကးေတြ သက္သာတာ၊ စိတ္တုိင္းက်ေဆာင္ရြက္ေပးတာ စသည္ေပါ့။ ေဖာရိန္းေက်ာင္းသားဆုိတဲ႔ ကိုယ့္ေတြက်ေတာ့ ေစ်းၾကီးျပီး မာမာေျပာဆုိတယ္ေလ။ ဘာဆုိဘာမွ အခြင့္ေရး မရွိပါဘူး။
          ကိုယ့္အမိေျမက တကၠသိုလ္ၾကီးမ်ားမွာေတာ့ ႏုိင္ငံျခားသား ေဖာရိန္းေက်ာင္းသားဆုိ သိပ္ကို အခြင့္ေရးေတြေပးထားတာ။ စားစရာ၊ ေနထုိင္စရာ၊ ပညာသင္လဲ အခမဲ မဟုတ္ပါလား။ မိသားစုစကားနဲ႔ေျပာရရင္ ဖူးဖူးမုတ္ထားတယ္ဆုိပါေတာ့။ အမိေျမမွာ အမိျမန္မာေလာကယ္ ေက်ာင္းသားေတြ ရဟန္းေတာ္ေတြ ေဖာရိန္းေက်ာင္းသားေတြလို အခြင့္ေရးရ မရေတာ့ မသိဘူး။ သီရိလကၤာနဲ႔ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာေတာ့ ေလာကယ္ေက်ာင္းသားေတြကို အခြင့္ေရးအမ်ားၾကီး ေပးထားပါတယ္။ စပ္မိလို႕ေျပာမိလုိက္တယ္။ မွားခ်င္လဲ မွားမယ္၊ မွန္ခ်င္လဲမွန္မယ္၊ ၾကိဳက္ခ်င္လဲ ၾကိဳက္မယ္၊ မုန္းခ်င္လဲ မုန္းမယ္ေပါ့ဗ်ာ။
          ကဲ..ဆက္လိုက္အံုးမယ္ ေရွ႕ကိုေလ။ ခ်င္ႏုိင္းန႔ဲ ခ်ီဒန္ဘရမ္အေၾကာင္းေပါ့။ ခ်င္ႏိုင္းျမိဳ႕ဆုိသည္မွာ စီးပြားေရးျမိဳ႕ေတာ္လို႕လဲ ေျပာၾကပါတယ္။ ေသးတယ္ထင္ရေသာ္လည္း ျမိဳ႕ၾကီးတစ္ျမိဳ႕ပါပဲ။ ဒီျမိဳ႕မွာကား တမီးလူမ်ား-ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ား အမ်ားစုေနထိုင္ၾကပါတယ္။ စကားကလဲ အိႏၵိယေျမာက္ပိုင္း ဂယာဘက္နဲ႔ အေတာ္ေလးကို ကြဲပါတယ္။ မတူဘူးဆုိပါေတာ့။ ေနာက္ျပီး..သီရိလကၤာႏုိင္ငံနဲ႔ အနီးကပ္ဆံုး အိႏၵိယနယ္စပ္ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အိႏၵယႏုိင္ငံရဲ႕ ခံတပ္ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ဆုိလဲ မမွားပါဘူး။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ခ်င္ႏုိင္းျမိဳ႕ေလးကို ၀င္ရ ထြက္ရတာ သိပ္ေတာ့ မလြယ္ဘူး။ အေတာ္ေလးကုိ စစ္ေဆးတယ္။ ကိုယ္ေတြကိုေရာ ဘုန္းၾကီးလို႕ သိမယ္မထင္ဘူး။
          သီဟုိဠ္နဲ႔လဲ ရန္ျငိဳးရန္စရွိေတာ့ အေတာ္ေလးကုိ သတိထားေနရတယ္။ ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆာဒူးၾကီးေတြလို႕ ထင္ထင္ေနလို႔ ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္ေတြလဲ အေတာ္ေလးကို ေနရထုိင္ရတာ အဆင္မေျပရွိလွပါတယ္။ ရင္းရင္းနီးနီးလဲ ေနေလ့မရွိဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ဒီလိုေနရာမ်ိဳးမွာ ပညာသင္ရတာ လြယ္တယ္ေျပာလို႔ရမလား။ မရပါဘူး။ သိပ္ကိုခက္ခဲပါတယ္။ သီဟုိဠ္ထက္ အစစအရာရာ ခက္ခဲတဲ႔ ဒီေနရာမ်ိဳးမွာ အဆင့္ျမင့္ ေဒါက္တာဘြဲ႔ဒီဂရီကို ေလ့လာသင္ယူေနေသာ အလကၤာျပန္ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ၾကီးမ်ားအတြက္ ဂုဏ္ယူသလို စာလဲ စာနာမိပါတယ္။ ပညာေရးအတြက္မုိ႔ ေပ်ာ္ရာမွာမေန ေတာ္ရာမွာေန…ေပါ့။
          ဘာပဲေျပာေျပာ အရွင္ကေတာ့ ဒီခ်င္ႏုိင္းျမိဳ႕ေလးနဲ႔ ခ်ီဒန္ဘရမ္းျမိဳ႕ေလးကို ေရာက္ရွိခဲ႔ျပီးပါျပီ။ ကိုယ္ကေတာ္လို႔ တတ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ပညာသင္ယူေနၾကတဲ႔ အလကၤာျပန္ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ႕ ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ အကူအညီေတြေၾကာင့္ပါ။ ခ်င္ႏုိင္းျမိဳ႕ေလးကိုေတာ့ အသြားအျပန္၀င္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ဦးတည္ရာေနရာျဖစ္တဲ႔ ေဒလီကိုအသြား ခ်င္ႏိုင္းေလဆိပ္ကို ေရာက္ေတာ့ Arrival Card ျဖည့္ရတယ္။ သြားမဲ႔ေနရာလိပ္စာ အတိက်မျဖည့္ႏုိင္တဲ႔အတြက္ ျပႆနာတက္ျပီး မနက္ပိုင္း Flight မမီလိုက္ဘဲ ညေနပိုင္းေလယာဥ္ကိုေစာင့္ေနရေတာ့တယ္။ ကိုလံဘုိကေန ခ်င္ႏိုင္းကိုေရာက္ခ်ိန္က မနက္-၇နာရီေလ။ ညေန-၅နာရီေလယာဥ္ဆုိေတာ့ ေလဆိပ္မွာတစ္ေယာက္တည္း ေယာင္ခ်ာခ်ာေပါ့ဗ်ာ။
          ဒါနဲ႔ လက္မွတ္ေကာင္တာတစ္ခုမွာ အကူညီေတာင္းျပီး ေနာင္ၾကီးေညယ်ဆီဖုန္းဆက္ ေျပာလိုက္ရတယ္။ သူဆီကိုဖုန္းသာဆက္လိုက္ရတယ္။ သူေနတာက Chidanbaram မွာဆုိေတာ့ အေတာ္ေလးကို ေ၀းေသးတာ။ ဒီေတာ့ ဘယ္လိုမွသူမလာႏုိင္းဘူးေလ။ ဒါေပမဲ႔ ေနာင္ၾကီးက ခ်င္ႏုိင္းမွာ ေက်ာင္းတက္ေနၾကေသာ ေနာင္ၾကီးေတဇ၀ႏၱ၊ ဦးကုသလ၊ ဦးဥတၱမ၊ ဦးၾသဘာတုိ႔ကို ဖုန္းဆက္ေပးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ Taxy ကိုေခၚျပီး အလကၤာျပန္ေနာင္ၾကီးမ်ားရွိရာ အိမ္ေဂဟာကို ၀င္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ေနာင္ၾကီးမ်ားအားလံုး ေဖာ္ေရႊၾကပါတယ္။ ကူညီၾကပါတယ္။ ေႏြးေထြးစြာ ၾကိဳဆိုခဲ႔ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔အိမ္ေဂဟာေလးကိုေရာက္ေတာ့မွ အရွင္လဲ အေမာေတြ ေသာေကာေတြ ေျပခဲ႔ရပါတယ္။
          အလကၤာျပန္ေနာင္ေတာ္ၾကီးမ်ားျဖစ္သည့္အတုိင္း အေတာ္ေလးကို သေဘာမေနာ ေကာင္းၾကပါတယ္။ ငွါးေနရာအိမ္ေဂဟာေလးက အလွတန္ဆာေတြ ဆင္မထားေသာ္လည္း ေနာင္ၾကီးမ်ားရဲ႕ ေစတနာ၊ ေမတၱာအၾကင္နာ၊ အကူအညီေတြေၾကာင့္ သိပ္ကုိသာယာလွပ ေနခဲပါတယ္။ မတူညီတဲ႔ လူမ်ိဳးတစ္ခု၊ ဘာသာတစ္ခု၊ တုိင္းျပည္တစ္ခုမွာ အခက္ခဲမ်ားစြာနဲ႔ ပညာေရးအတြက္ ဘ၀ကိုေခတၱစေတးေနၾကရေသာ္လည္း အခ်င္းအခ်င္းသမဂၢ- ညီညြတ္မွဳေၾကာင့္ အျပဳံးပန္းနဲ႔အတူ ေအာင္ပန္းကိုခူးဆြတ္ႏုိင္ၾကပါတယ္။
          ဒီခ်င္ႏိုင္းက အေရာင္ခပ္မြဲမြဲအိမ္ေဂဟာေလးကာ သာယာေအးခ်မ္းျပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔ ဥယ်ာဥ္ေလးတစ္ခုပါပဲ။ ေနထုိင္ေနၾကတဲ႔ ဥယ်ာဥ္မွဴးၾကီးမ်ားကလဲ အလကၤာျပန္ ရဲရဲေတာက္ အာဇာနည္ေတြပါပဲ။ ဒီအိမ္ေဂဟာေလးကား ေသးငယ္ျပီး အလွဂုဏ္ေတြကင္းေနေသာ္လဲ အရွင္တုိ႔လို႔ ခရီးသြားေတြအတြက္ ခဏတာခိုနားရာ ဧည့္ေဂဟာေလးတစ္ပါ။ ဧည့္လာဂမုန္းပင္ ဆုိက္မထား ေသာ္လည္း ၀ါဆုိမုိးလို ေရႊဧည့္သည္မ်ားက ေရာက္လာမဆဲ တသဲသဲဆုိပါေတာ့။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဘုရားဖူးေတြ ၀င္ေရာက္တည္းခိုသလို၊ သီဟုိဠ္ကို အလည္ပတ္သြားၾကေသာ အိႏၵိယျမန္မာ ေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ အိႏၵိယကို အလည္ပတ္လာၾကေသာ သီဟုိဠ္ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အိႏၵိယကို ေဒါက္တာဘြဲ႔အတြက္ လာေရာက္ေလ့လာၾကေသာ ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားလဲ ၀င္ေရာက္ခိုနားေလ့ရွိၾကပါတယ္။ လာေရာက္သူူတိုင္းအားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ေအးခ်မ္းမွဳေတြ ခံစားၾကရပါတယ္။ အစိမ္းအက်က္ မခြဲသလုိ မာန္မာနဆုိတာလဲ ဒီအိမ္ေဂဟာေလးမွာ မရွိပါဘူး။ ေမာတယ္ပန္းတယ္ဆုိတာလဲ မရွိပဲ ကူညီေပးတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ေနာင္ၾကီးေညယ်က “တကယ္ေတာ့ ဒီအိမ္ေဂဟာေလးက ဘူတာရံုၾကီးတစ္ခုလိုပဲ ခရီးသြားတည္းခိုသူေတြမ်ားတယ္။ ေနာက္ျပီး စားစရာ၊ ေသာက္စရာရိကၡာအျပည့္အစံု ထည့္ထားတဲ႔ ဂုိေဒါင္ၾကီးတစ္ခုလဲ ျဖစ္တယ္” လို႔ ေျပာခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔..အရွင္ကေတာ့ အိမ္ေဂဟာရွင္ေတြရဲ႕ ဧည့္၀တ္ဒဏ္ေတြ ခံစားရမွဳအတြက္လဲ ခံစားမိခဲ႔ပါေသးတယ္။ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္အတြက္ အိမ္ရွင္ရဲ႕ တာ၀န္ေတြက မေသးလွဘူး မဟုတ္ပါလား။ ေက်းဇူးမ်ားျပားလွပါတယ္။
          ဒီအိမ္ေဂဟာေလးမွာ ေဒလီကိုအသြား တစ္ေန႕တာတည္းခိုေနထုိင္ခဲ႔ျပီး၊ သီဟုိဠ္ကိုအျပန္ ခရီးလမ္းမွာေတာ့ သံုးရက္တာခိုနားခဲ႔ပါတယ္။ ဒီအိမ္ေဂဟာေလးမွာ ခိုနားစဥ္ သီဟိုဠ္ျပန္ ေနာင္ၾကီးမ်ားရဲ႕ ပညာသင္ၾကားမွဳ ပုံရိပ္တစ္ခ်ိဳ႕၊ ေနထုိင္စားေသာက္မွဳပံုရိပ္တစ္ခ်ိဳ႕ကိုလဲ လက္ေတြ႔သိျမင္ၾကားသိခဲ႔ရပါတယ္။ အတုယူအားက်စရာေတြကို ေတြ႕႔ခဲ႔သလုိ၊ ခက္ခဲမွဳေတြကိုလဲ ျမင္ေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမွဳမတူညီတဲ႔ လူ႔အသိုင္း၀ုိင္းၾကားမွာ အခက္ခဲေတြကို အန္တု လို႔ၾကိဳးစားရင္း ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္းဆီသို႔ သီဟုိဠ္ျပန္ ေနာင္ၾကီးမ်ားကား ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊား ေနဆဲပဲပါ။ သူတုိ႔အတြက္ ေအာင္ျမင္မွဳပန္းတုိင္ကလဲ လက္တစ္ကမး္အလိုမွာပဲ ရွိေနပါတယ္။
          ဒီအိမ္ေဂဟာေလးကေန သီဟုိဠ္ျပန္ေနာင္ၾကီးမ်ားျဖစ္ေသာ ေနာင္ၾကီးေညယ်၊ ေရႊမန္းသား၊ ကိုတက္တုိး၊ ကိုႏုိဗယ္လ္၊ ကိုဇနကနဲ႔ အဘပဏ္တို႔ေနထုိင္ရာ Chidanbaram-အနားမလိုင္းနား တကၠသိုလ္ေျမကို လွမ္းခဲ႔ပါတယ္။ ခ်င္ႏိုင္းနဲ႔ခ်ီဒန္ဘရမ္းဆိုတာ အေခၚသာနီးေပမဲ႔ အေတာ္ေလးေတာ့ ေ၀းသား။ သီဟုိဠ္မွာပညာသင္စဥ္က ေနာင္ၾကီးေညယ်တုိ႔ပညာသင္ၾကားရာ အနားမလိုင္းနား တကၠသုိလ္ဆုိတာ ခ်င္ႏုိင္းမွာလို႕ေတြးခဲ႔တာ သိပ္မေ၀းဘူးေပါ့။ အခုတကယ္လဲ သြားေရာ Hight Wayမွာေျပးေနတဲ႔ Express ကားၾကီးနဲ႔ေတာင္ ငါးနာရီေလာက္စီးရတယ္။ ကိုယ္မေရာက္ဖူးတဲ႔ ခရီးေဒသမို႔ စိတ္၀င္စားစရာေတြနဲ႕႔အတူ ရင္ေမာစရာေတြလဲ ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ခ်ီဒန္ဘရမ္းသို႔သြားရာ ဟုိက္ေ၀းကားလမ္းမၾကီးေဘးမွာ စိမ္းဆုိေနတဲ႔ လယ္ကြင္းေတြ၊ စပါးပင္ေတြကို ေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။ ကိုယ္ကေတာသားဆုိေတာ့ လယ္ေတာၾကီးမ်ားကိုေတြ႕႔တုိင္း ရြာကိုသတိရမိတယ္ဗ်ာ။
          ခ်ီဒန္ဘရမ္းျမိဳ႕ေလးသည္လဲ တမီးလူမ်ိဳး-ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ားေနထုိင္ရာ ျမိဳ႕ေလးတစ္ျမိဳ႕ပါပဲ။ တမီးလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမွဳေတာ့ရွိပါတယ္။ ျမန္မာ့ရုိးရာယဥ္ေက်းမွဳဓေလ့နဲ႔ ခပ္တူတူ လို႔ေျပာရမွာပါ။ ကူညီရုိင္းပင္းတတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကိုလဲ အေလး ထားမွဳ ရွိပါ တယ္။ အိႏၵိယေျမာက္ပိုင္း- ဂယာေဒသဘက္နဲ႔ ခ်င္ႏုိင္းထက္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ပိုတယ္လို႔ ယူဆရ မွာပါ။ ဘယ္ေလာက္ကူညီတတ္သလဲဆုိရင္ “ဘီးစီးရင္း မေတာ္တဆလဲက်သြားတဲ႔အခါ ထူေပးဖို႔ အေျပးအလႊြားေရာက္လာတတ္ၾကတယ္ဆိုပဲ”။ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္စရာ ေကာင္းလုိက္သလဲ။ ဘာသာ စကားေတြကလဲ တစ္ေနရာနဲ႔တစ္ေနရာ မတူပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံနာဂေတာင္းတန္းေဒသက နာဂလူမ်ိဳး ေတြလိုပဲ ႏွစ္ရြာေက်ာ္သြားတာနဲ႔ စကားမတူေတာ့ဘူးေလ။
          ဒီခ်ီဒန္ဘရမ္းျမိဳ႕ေလးကို ည-၈နာရီေလာက္ေရာက္သြားတယ္။ ေနာင္ၾကီးေညယ်၊ ေရႊမန္းသား၊ ကိုဇနကတုိ႕လာၾကိဳၾကပါတယ္။ ခင္ၾကမင္ၾကခ်စ္ၾကပါတယ္။ အူတူတူအူတတ ကိုယ္ေတာ္ေလး မုိ႔ထင္ပါရဲ႕ လာၾကိဳေပးၾကတာေလ။ ကားဂိတ္နဲ႔ ငွါးေနရာအိမ္ေဂဟာကား သိပ္ေတာ့မေ၀းလွပါဘူး။ မိနစ္-၂၀ေလာက္ပဲ သံုးဘီးကားစီးရပါတယ္။ အိမ္ကုိေရာက္ေတာ့ အဘပဏ္ကလဲ ေရေႏြးၾကမ္း-လၻက္နဲ႔စီးၾကိဳေနပါတယ္။ သေဘာေကာင္းလုိက္တာေျပာမေနနဲ႔ သီဟုိဠ္ျပန္ေတြပဲေလ။ ညမွာေတာ့ အေတြ႔အၾကံဳဗဟုသုတစကားေတြကို ႏွီးေနာဖလွယ္ရင္း အိပ္စက္အနားယူခဲ႔ပါတယ္။ ဒီအိမ္ေဂဟာ ေလးကလဲ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးပါပဲ။ အိမ္ေလးက သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိေသာ္လည္း ေဘးမွာက ေရပုတ္ေတြရွိေနတဲ႔အတြက္ အနံ႔အသတ္ဆုိး၀ါးျပီး ျခင္ယင္ေပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အိမ္လခကေတာ့ ေစ်းအေတာ္ၾကီးဆုိပဲ။ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ပညာသင္ရတာ အိမ္ငွါးျပီးေနရတဲ႔ ဒုကၡကလဲ မေသးဘူး ဆုိပါေတာ့။
          မနက္မိုးလင္းေတာ့ ေနာင္ၾကီးေညယ်၊ ေရႊမန္းသား၊ ကိုတက္တုိးတုိက သူတုိ႔အနားမလိုင္းနား တကၠသို္လ္ၾကီးကိုလိုက္ျပေပးပါတယ္။ တကၠသုိလ္ၾကီးကား ခန္းနားထည္၀ါလွပါ၏။ တကၠသုိလ္ရဲ႕ စာၾကည့္တုိက္ၾကီးကလဲ ၾကီးမားလွပါဘိ။ တကၠသိုလ္၀င္းၾကီးကား က်ယ္၀န္းလွပါသည္။ တကၠသိုလ္၀င္းတစ္ခုတည္းမွာပဲ ေမဂ်ာအသီးသီးခြဲျပီး သင္ယူေလ့လာရပါတယ္။ ေမဂ်ာအားလံုး ပါ၀င္ပါတယ္။ ေဆး၊ သခ်ၤာ၊ ဓာတု၊ သိပၸံ၊ ပထ၀ီ၊ Buddhist Study, Philosophy, အားလံုးကို ေပါင္းထားပါတယ္။ ေနာက္..ေဆးေမဂ်ာအေဆာင္ဆုိ ေဆးရံုနဲ႔ေတာင္ တြဲေပးထားပါတယ္။ အနားမလိုင္းနားတကၠသိုလ္ၾကီးရဲ႕ မုတ္ဦးၾကီးကလဲ ၾကီးမားထည္၀ါလိုက္တာ ေျပာမေနပါနဲ႔။ အမိေျမက မန္းေလး-ရန္ကုန္နပသတကၠသုိလ္ၾကီးမ်ား၏ မုတ္ဦးထက္ေတာင္ ၾကီးမားေနပါ ေသးတယ္။
          တကၠသိုလ္ၾကီးကိုလိုက္ၾကည့္ေနစဥ္မွာပဲ ကိုေရႊမန္းသားၾကီးက “ အင္း…ညီေမာင္ေရ.. ေကလနိယနဲ႔ေတာ့ နင္လားငါလားဆုိရေလာက္ေအာင္ အေတာ္ေလးကိုကြာလြန္းလွပါတယ္။ ေရာက္တုန္း ေရာက္ခိုက္ တကၠသိုလ့္အေငြ႕သတ္ေလး တ၀ၾကီးခံစားသြားလိုက္အံုး၊ အမိေျမကို ျပန္ရင္လဲ တကၠသိုလ္နဲ႔ေ၀းေနမွာလို႕” ေျပာခဲ႔ေသးတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လဲ ဟုတ္ပါတယ္။ အေတာ္ေလးကို ကြားျခားလြန္းပါတယ္။ ဒီတကၠသိုလ္မုတ္ဦးၾကီးရဲ႕ အမည္နာမကိုၾကည့္ျပီး ရန္ကုန္-မန္းေလးနပသတကၠသိုလ္ၾကီးမ်ားကို စပံုေဖာ္တည္ေထာင္ေပးခဲ႔ေသာ ေက်းဇူးရွင္မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို အမွတ္ရေအာက္ေမ့မိကာ မေနာကံျဖင့္ ၀ႏၵနာမိခဲ႔ပါ ေသးတယ္။
          အင္း….တကၠသိုလ္ၾကီးေတြက ခန္းနားထည္၀ါသလို ေစ်းေတြကလဲၾကီး အခက္ခဲေတြကလဲ တသီၾကီးဆုိပါလား။ ေနာင္ၾကီးေညယ်က…” ကိုယ္လူေရ ေဒါက္တာလုပ္မယ္ဆုိ ဒီေတာ့မလာခဲ႔ေလနဲ႔။ ေငြေၾကးကုန္က်မ်ားတာထက္၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြက တင္းၾကပ္လြန္းတယ္။ PhDေက်ာင္းသား ဆုိေပမဲ႔ နားတယ္လို႔မရွိဘူး။ အျမဲတမ္းေက်ာင္းကိုသြားျပီး စာၾကည့္တုိက္မွာ အခ်ိန္ေပးရတယ္။ ခြင့္ရက္လဲ တစ္ႏွစ္မွ တစ္လပဲ ရွိတယ္၊ က်န္းမာေရးမေကာင္းရင္ ခြင့္ယူရတာ အနညး္ငယ္ ခက္ခဲတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒါက္တာလုပ္မယ္ဆုိ ဒီကုိေတာ့ မလာနဲ႔လို႕ “ ေျပာခဲဲ႔ပါတယ္။
          ကိုေရႊမန္းသားကေတာ့ “အိႏၵိယမွာ ေဒါက္တာလုပ္ရတာ လြယ္တယ္ဆိုရင္ ဒီကိုလာျပီး ေလ့လာေစခ်င္တယ္။ မလြယ္ဘူးလို႕” ထပ္ေျပာခဲ႔ပါေသးတယ္။ ဒါနဲ႔..ကိုတက္တုိ္းၾကီးကို လွမ္းစလိုက္မိတယ္..” ဒါေၾကာင့္ထင္တယ္..ကိုတက္တုိးလဲ ဒီေရာက္မွ အရပ္ေတာင္ပုိ ပုသြားတယ္ ထင္တယ္လို႔” ေပါ့။ ကိုတက္တုိးကား ရယ္ေနေလရဲ႕။
          ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီသီဟုိဠ္ျပန္ေနာင္ၾကီးမ်ားလဲ အခက္ခဲေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္၊ ဆင္းရဲ႕ပင္ပန္းမွဳ ဒဏ္ေတြကို တြနး္လွန္ျပီး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္းကို ေလွာ္ခတ္ေနၾကေလရဲ႕။ တစ္ခ်ိဳ႕က ပန္း၀င္ခါ နီးျပီး။ တစ္ခ်ိဳ႕ ပန္း၀င္လမး္ေပၚသို႔ ေရာက္ေနၾကေလျပီ။ ထုိ…အနားမလိုင္းနားတကၠသိုလ္က သီဟုိဠ္ျပန္ေနာင္ၾကီးမ်ားအတြက္လဲ ဂုဏ္ယူေလးစားမိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အျမင့္ကို ေရာက္လုိသူတုိင္းအတြက္ အခက္ခဲအတားအဆီးေတာ့ ရွိေနမွာပဲ။ အဆင္မေျပမွဳေတြ၊ ဆင္းရဲၾကမ္း တမး္မွဳေတြ၊ ဆုိးေလာကဓံေတြကိုလဲ ေတြ႔ၾကံဳခံစားရမွာ အမွန္ပါပဲ။
          ဒီေလာကဓံေတြကို ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမအတုိင္း သတၱိ၊ဗ်တၱိ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊သမာဓိ၊ ပညာျဖင့္ အတၱ-ပရႏွစ္ဖက္မွ်ျပီး အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာနဲ႔ ႏုိင္ငံနဲ႕လူမ်ိဳးအတြက္ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္ျဖတ္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။
          အားလံုး ဘ၀ကုန္ဆံုးခ်ိန္ေတြ မေရာက္ခင္ အတၱဟိတ-ပရဟိတကို စြမ္းအားရွိသမွ် ထုတ္သြားႏုိင္ၾကပါေစလို႕….
အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ပါေစလို႕..အေမ့ေမတၱာအရွင္..
         
         
         

No comments:

Post a Comment